Isteri Hamil Dua Bulan, Penyanyi Jual Ganja

Menggunakan alasan terdesak untuk  membiayai persekolahan anaknya, penyanyi kumpulan Jargot dan Mahameru, Herdiyan 35, bertindak nekad menjual ganja.

Beliau akhirnya ditangkap meski pun belum sempat menjual habis kesemua ganja tersebut, di saat isterinya mengandung dua bulan.

Herdiyan yang menetap di No. 77 Jalan Dahlia, Kompleks Tamora Indah, Desa Limau Manis, Kecamatan Tanjung Morawa ditahan di lokap Sat Narkoba Polres Deliserdang.

Maklumat awal diperolehi  oleh Sat Narkoba Polres Deliserdang adalah terdapatnya seorang lelaki sedang menjual ganja di sekitar Kompleks Tamora Indah. Pasukan penyiasat lantas membuat siasatan dan mendapati ayah kepada lima orang anak tersebut sedang menjalankan aktiviti haram tersebut.

 Herdiyan akhirnya ditahan dan dibawa ke kediamannya di mana pihak berkuasa melakukan penggeledahan dan menemui sejumlah ganja yang siap dibungkus dengan kertas sebagai bahan bukti.

Keseluruhannya, sejumlah 1.9kg ganja kering dirampas dari Herdiyan.

Ketika sesi soal siasat, Herdiyan mengakui ganja tersebut  dibelinya dari seorang lelaki bernama Feri di kawasan Tembung, Kecamatan Percut Sei Tuan, di waktu pagi tadi.

“Baru pertama kali aku jual ganja. Ganja itu aku beli seharga Rp 1 juta per Kgnya. Rencananya ganja itu akan aku jual dengan harga Rp 100 ribu per paket dan Rp 50 ribu per paket,” jelas Herdiyan yang sudah tujuh tahun berkecimpung sebagai penyanyi kumpulan tersebut.

Kaur Bin Ops,  Sat Narkoba Polres Deli Serdang Iptu OP Sihombing ketika dikonfirmasi mengesahkan berita penahanan herdiyan itu dan menurutnya lagi;  “Herdiyan masih ditahan untuk siasatan lanjutan.”

Advertisements

Be the first to comment